Nutriția sănătoasă și echilibrată nu înseamnă totul. Funcțiile fizice trebuie să fie și ele antrenate. Orice persoană care nu face mișcare, reduce funcțiile și forțele imunitare ale corpului. Mișcarea și sportul fortifică organele digestive, previn tulburările metabolice și împiedică excesul de greutate.

Supravegheați-vă întotdeauna ținuta

Familia și școala trebuie să vegheze, chiar din primii ani, la o ținută corectă (poziția în picioare, șezând, culcat, mers). Un spate curbat și un cap care atârnă nu sunt numai o manifestare proprie bătrâneții, ci au – de foarte devreme – efecte extrem de negative asupra aparatului locomotor.

În poziția în picioare, partea superioară a corpului trebuie să fie cât mai dreaptă. Capul trebuie să fie înălțat. Umerii nu trebuie să atârne, pentru că, altfel. cușca toracică nu îngăduie o respirație liberă. Labele picioarelor stau paralele și nu prea îndepărtate una de cealaltă: genunchii nu trebuie să fie îndoiți.

În poziția șezând, spatele trebuie să fie la fel de drept; tot așa și umeri; coapsele și gambele fac un unghi drept. Poziția șezând optimă se realizează când corpul se poate decontacta cu adevărat și când greutatea corpului este bine repartizată, fără a încărca peste măsură coloana vertebrală. O poziție șezând dreaptă, în timpul meselor, este la fel de importantă pentru digestie. De asemenea. trebuie ca masa să aibă înălțimea adecvată, pentru ca stomacul să nu fie chinuit într-o poziție proastă.

Când mergeți, trebuie să aveți grijă să puneți mai întâi călcâiul piciorului din față, în timp ce degetele piciorului din spate se așează, se sprijină și se destind complet. Totodată, urmăriți ca genunchiul să rămână întins când piciorul părăsește solul. Aceasta dă mersului dumneavoastră elasticitatea și clanul care arată prospețime și tinerețe: mișcarea liberă și ținuta dreaptă! Brațele atârna în voie. capul este ținut drept, umerii sunt trași ușor spre spate, pentru ca respirația să se facă într-o cușcă toracică liberă.

În cele ce urmează, veți găsi o serie de recomandări suplimentare, pentru a păstra o ținută corectă în viața de toate zilele și, in special, la locul de muncă, cu scopul de a evita ca-la o vârstă înaintată-să aveți niște dureri de spate inutile.

Evitați perioadele lungi în poziția așezat sau în picioare: mișcați-vă cât mai mult. Doar schimbându-vă des postura, la nivelul discurilor intervertebrale vor avea loc schimburile metabolice.

Schimbați cât mai des sarcina exercitată asupra coloanei, atât în poziția în picioare, cât și în poziția așezat. Pentru asta, puneți înainte, din timp în timp. când un picior, când celălalt, ridicați și coborâți brațele pe rând și nu uitați să faceți pauze și să vă întindeți.

Dacă vă desfășurați activitatea în picioare, încercați, de asemenea, să vă aranjați cât mai agreabil locul de muncă, în funcție de înălțimea dumneavoastră. Este extrem de important ca locul de muncă să aibă o înălțime adecvată.

Dacă aveți o activitate în poziția așezat, este important ca antebrațele dumneavoastră să se poată rezema confortabil pe suprafața de lucru, cu coatele formând un unghi drept, fără a fi obligați să vă aplecați înainte în timp ce munciți. Tocmai faptul că vă aplecați în față provoacă deseori tensiuni musculare la nivelul cefei și dăunează, în timp, coloanei vertebrale. Este posibil să vă adaptați scaunul de la birou la înălțimea dorită. Totodată, o perniță pentru spate, care se aranjează cu ușurință, vă dă un ajutor prețios, înlăturând presiunea asupra coloanei vertebrale. Un scaun cu brațe este la fel de prețios pentru poziția așezat, deoarece permite eliberarea de tensiuni a brațelor.

Dacă nu aveți posibilitatea să evitați statul în picioare îndelungat, fie că este la muncă, acasă sau în timpul distracțiilor, trebuie neapărat să respectați regula următoare: să nu stați niciodată mult în picioare, cu partea de sus a corpului înclinată înainte. Puneți-vă alternativ un picior cu câțiva centimetri în fața celuilalt, pentru a vă menține corpul într-o poziție cât mai echilibrată.

Stați pe un covor și ridicați alternativ un picior, apoi celălalt, pentru a le relaxa, și mișcați-vă cât mai mult, în poziția în picioare.

Dacă trebuie să vă aplecați, faceți în așa fel, încât să îndoiți de fiecare dată genunchii și nu vă înclinați niciodată curbând spatele. Când vreți să ridicați o greutate, faceți-o din poziția îngenuncheat sau ghemuit.

Când ridicați greutăți, gândiți-vă întotdeauna s-o faceți folosindu-vă mușchii coapselor și nu mușchii brațelor. Deci vă ghemuiți, apucați greutatea, pe cât posibil cu ambele mâini, pentru ca aceasta să nu se lase într-o parte, și apoi vă ridicați.

Când nu puteți evita căratul unor greutăți mari, atunci folosiți-vă, pe cât posibil. umerii, schimbând greutatea de pe un umăr pe celălalt.

Dacă, totuși, trebuie să duceți greutatea în brațe, trageți-o cât mai spre piept, pentru ca să nu vă facă să vă înclinați în fată.

Nu duceți niciodată greutățile ținându-vă spatele îndoit. Nu purtați niciodată tocuri înalte acasă și la muncă.

Când conduceți mașina, aveți grijă să vă adaptați scaunul după corpul dumneavoastră, astfel încât antebrațele să aibă poziția ușor înainte și coatele ușor îndoite.

-Anunț-

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here