Sunt îndulcitorii artificiali siguri pentru persoanele cu diabet?

0
Sunt îndulcitorii artificiali siguri pentru persoanele cu diabet?
-Anunț-

În calitate de educatori în diabet, suntem frecvent întrebați dacă înlocuitorii de zahăr sunt siguri și care sunt cei mai buni.

De-a lungul timpului, au existat mulți înlocuitori de zahăr și le spunem mereu oamenilor că cel pe care îl folosiți este o alegere personală. Sunt sigure pentru persoanele cu diabet și pot fi folosite pentru a reduce atât aportul de calorii, cât și de carbohidrați. Înlocuitorii de zahăr, de asemenea, pot ajuta la reducerea poftelor pe care le aveți pentru ceva dulce.

Veți găsi îndulcitori artificiali în băuturi dietetice , produse de patiserie, deserturi congelate, bomboane, iaurt ușor și gumă de mestecat. De asemenea, le puteți găsi ca îndulcitori de sine stătătoare pentru a adăuga cafea, ceai, cereale și fructe. Unele sunt disponibile și pentru gătit și coacere.

Este important să rețineți că este necesară doar o cantitate mică, deoarece puterea de îndulcire a acestor înlocuitori este (de cel puțin) de 100 de ori mai puternică decât zahărul obișnuit.

În prezent, există șase îndulcitori artificiali care au fost testați și aprobați de FDA sau introduși pe lista agenției Generally Recognized As Safe (GRAS). Pe fiecare dintre ele au fost efectuate numeroase studii științifice pentru a confirma că sunt sigure pentru consum.

FDA a stabilit un „aport zilnic acceptabil” (ADI) pentru fiecare dintre produse. Aceasta reprezintă cantitatea dintr-un ingredient alimentar care poate fi folosită în siguranță zilnic, de-a lungul vieții, fără riscuri. Iată o listă actuală de îndulcitori care au fost aprobați de FDA.

1. Acesulfam-potasiu, cunoscut și sub numele de Ace-K

Acesta este în general amestecat cu un alt îndulcitor cu conținut scăzut de calorii.

Este stabil la căldură, chiar și în condiții moderat acide sau bazice, permițându-i să fie folosit ca aditiv alimentar la coacere sau în produse care necesită o durată lungă de valabilitate. În băuturile carbogazoase, este aproape întotdeauna folosit împreună cu un alt îndulcitor.

Citește și:   Fiziologia timusului

2. Aspartam, numit de mulți „pachetul albastru”

Peste 200 de studii susțin siguranța acestuia. Aspartamul este o sursă de fenilalanină, care este un ingredient pe care trebuie să îl evite persoanele cu fenilcetonurie (PKU). O etichetă de avertizare este pe produs. Aspartamul nu este stabil la căldură, așa că nu este cea mai bună alegere pentru coacere și gătit.

3. Neotame

Acesta are 7.000 până la 8.000 de putere de îndulcire a zahărului. Conține fenilalanină, dar pentru că cantitatea de neotam necesară este atât de mică, nivelurile de fenilalanină sunt nesemnificative. Etichetele nu trebuie să aibă un avertisment. Nu există alte nume de marcă. Acest produs este folosit în principal de marii producători de alimente și este moderat stabil la căldură la gătit.

4. Zaharină, numită „pachetul roz”

Tot sub formă lichidă, este folosit de mai bine de 100 de ani. Studiile din anii 1970 care legau zaharina de cancerul vezicii urinare au fost respinse de FDA deoarece nu erau relevante pentru oameni. Zaharina este stabilă la căldură și este o alegere bună pentru gătit, coacere și conserve/conservare.

5. Stevia, cunoscută sub numele de „pachetul verde”

De asemenea, numit Stevioside, Rebaudioside A, B, C, D, F, Dulcoside A, Rubusoside și Steviolbioside

Vine și în tablete lichide și solubile. Unele produse Stevia nu au primit statutul GRAS și trebuie vândute ca suplimente alimentare, nu ca îndulcitor nenutritiv. Utilizați pentru a îndulci băuturile. Poate fi folosit la coacere, dar trebuie făcute ajustări pentru lipsa de umiditate și în vrac. Urmați recomandările de pe etichetele produselor.

6. Sucraloză, numită „pachetul galben”

Zaharina și sucraloza sunt stabile la căldură și sunt cel mai ușor de utilizat în coacere și gătit. Este disponibil pentru cumpărare în tablete solubile, tablete granulare și amestecuri pentru copt.

Citește și:   Regimul disociat - o alternativă echilibrată

Utilizarea înlocuitorilor de zahăr la gătit și coacere

Citiți cu atenție pachetele pentru instrucțiuni specifice despre cel mai bun mod de a înlocui zahărul cu îndulcitorul cu conținut scăzut de calorii în rețete. Lucruri de știut când folosiți un înlocuitor de zahăr:

  • Produsele coapte pot avea o culoare mai deschisă din cauza lipsei efectului de rumenire găsit în zahărul real
  • Volumul poate fi mai mic în prăjituri, brioșe și pâini dulci din cauza lipsei capacității de voluminizare a zahărului real
  • Textura poate fi modificată
  • Poate exista un postgust cu unii dintre înlocuitori
  • Timpul de preparare poate varia
  • Este posibil ca produsele să nu se păstreze atât de mult

Diabetes photo created by jcomp – www.freepik.com

- Anunț -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.